postheadericon Reklama jako forma sztuki

Nie ulega wątpliwości fakt wszechobecności reklam w otaczającym nas świecie. Reklama przyjmuje przeróżne formy od graficznych, przez wizualne po dźwiękowe, często łączą wszystkie elementy na raz. Reklamy przekazywane są przez wszystkie funkcjonujące media, bez względu na to czy sobie tego życzymy czy też nie. Pojawia się zatem pytanie, czy tak powszechnie dostępny produkt, może być traktowany jako sztuka. Odpowiadając na to pytanie nie ulega wątpliwości, że tak jak przy tworzeniu dzieła tak i przy powstawaniu reklamy potrzebna jest pomysłowość i kreatywność ale także spójność i celowość przekazywanych treści. Paradoksalnie bowiem reklama tak jak i sztuka ma nas zachwycać i przekonywać, czyli po prostu przemawiać do nas. Faktem jest, że reklama, ma głównie na celu sprzedanie klientowi pewnego produktu, jednak aby było to skuteczne, musi znacznie wykraczać poza przedstawienie zalet i korzyści oferowanego towaru. Reklama tak jak i sztuka powinna wywierać na nas wrażenie i wryć się w pamięć, dlatego odwołuje się do naszych uczuć i skojarzeń, czy też poczucia humoru i wyobraźni. Zatem, w reklamie tak jak i w każdej innej twórczości, potrzebny jest oprócz techniki talent.

Leave a Reply