postheadericon Czym jest reklama podprogowa

Reklama podprogowa została w wielu krajach zakazana bądź ograniczona. Dlaczego? Z czego wynika jej niebezpieczeństwo i dlaczego jej używanie zostało uznane za swego rodzaju granicę możliwości wykorzystania manipulacji w reklamie? Reklama podprogowa to reklama, która w pewnej bądź znacznej mierze opiera się na tak zwanej percepcji podprogowej. Najogólniej rzecz biorąc jest to percepcja, której dokonuje nasz mózg bez udziału naszej świadomości. Czyli te dźwięki bądź obrazy, które trwają zbyt krótko, byśmy zdali sobie sprawę z tego, że się pojawiły. Co jednak nie zmienia faktu, że nasz mózg je wychwycił, zinterpretował i zakwalifikował. Cały problem polega na tym, że skoro nie zdajemy sobie sprawy z odbioru takich informacji, to nie mamy zupełnie wpływu na ich kontrolę. Mało tego – w takim wypadku nasza chęć do kupna tego, a nie innego produktu może wynikać z naszego przypadkowego czy świadomego wyboru, a z informacji, którą gdzieś, kiedyś zanotował nasz umysł. Taka myśl nas przeraża, bo czyni z nas manekiny zahipnotyzowane przez niewiadomo gdzie i kiedy pojawiające się hasła.

Leave a Reply