Archive for Grudzień, 2014

postheadericon Media : plusy i minusy

Zazwyczaj jest tak, że gdy słyszymy słowo media, to nie zawsze jesteśmy wstanie od razu pomyśleć sobie, jakie są plusy i minusy tego wszystkiego. Bardzo dużo osób jest wdzięcznych za to, że mogą przede wszystkim dowiedzieć się w bardzo szybkim czasie o tym, co dzieje się nie tylko w Polsce, ale i także na świecie. Bardzo ważne jest, abyśmy mieli szybkie informacje, ponieważ wtedy możemy dowiedzieć się w bardzo szybkim czasie o tym, czy właściwie coś dzieje się na świecie. Nieraz jest tak, że nawet nie jesteśmy świadomi tego, jak wiele osób musi pracować, abyśmy my mogli dowiedzieć się tylu ważnych rzeczy. Zazwyczaj wiąże się to z różnymi wyjazdami, jednak mimo wszystko dziennikarze robią to z pasją oraz także wiedzą o tym, iż taka wiedza jest bardzo potrzebna. Każdy z nas może pozwolić sobie na to i tym samym każdy może sobie wyszukać jakiejś informacji. Ważne jest, aby być z tym ciągle na bieżąco. Bardzo dużo osób stara się, ab te informacje były przekazywane ciągle, zawsze pod koniec dnia możemy pooglądać sobie wiadomości i z nich dowiedzieć się, co właściwie się działo. Przede wszystkim my media rozumiemy, jak Internet, telewizję, radio. Większość osób wie, iż to każdy ma na myśli, gdy słyszy słowo media.

postheadericon Gazety

Gazety są bardzo znane w każdym domostwie. Jednakże coraz mniej osób zaczyna je kupować z tego względu, że w internecie można je przejrzeć za darmo i nikt nam nie pobierze żadnej kwoty pieniężnej. Ponadto gazety się niszczą, jednakże jeśli zaciekawił nas jakiś artykuł w gazecie to z całą pewnością możemy sobie go wyciąć i schować, a w przypadku audycji radiowych czy telewizyjnych, jeśli o nich nie wiemy to nie jesteśmy przygotowani na nagrywanie i niestety nie mamy żadnej pamiątki po niej. A jeśli chodzi o gazetę to z całą pewnością na pewno jest nam o wiele łatwiej cokolwiek znaleźć i przeczytać. Poza tym nie musimy siedzieć w domu by ja przeczytać. Na każdej ulicy znajdziemy miejsce gdzie można taką gazetę kupić, może to być kiosk, może to być salonik prasowy czy też zwykły spożywczak. Dostęp do gazet jest szeroki i każdy na pewno chętny znajdzie miejsce w którym będzie mógł sobie taką gazetę kupić. Wystarczy tylko uważnie rozejrzeć się po okolicy i wypatrzeć to miejsce, na pewno nie będzie to trudne.

postheadericon Reklama kinowa

Któż z nas nie lubi chodzić do kina. Możliwość obejrzenia na dużym ekranie ulubionego filmu czy nowości, która dopiero jest w naszym kraju dostępna sprawia, że bardzo często jesteśmy gośćmi różnych kompleksów kinowych. Co ciekawe w ostatnim czasie łatwo daje się zauważyć, że większość kinomaniaków przychodzi na seans kilka minut po jego rozpoczęciu. Dlaczego się tak dzieje? Z pewnością z uwagi na dość nachalne i trwające przynajmniej piętnaście minut bloki reklamowe. Wiadomo, że spoty reklamowe otaczają nas z każdej strony. Wielu z nas chciałoby by kino było miejscem, w którym nie jesteśmy narażeni na tego typu akcje promocyjne. Reklama kinowa tak naprawdę niczym nie różni się od tej telewizyjnej czy internetowej. No może poza wielkością nośnika, na którym jest odtwarzana. Bardzo ważne jest też to, że oprócz typowych bloków reklamowych w kinach promowane są filmy, które dopiero mają wejść na kinowe ekrany. Dzięki wcześniejszemu poinformowaniu kinomaniaka o takiej ofercie istnieje większa szansa, że zainteresuje się tą produkcją.

postheadericon Wiadomości nie tylko z pierwszej ręki

Wiadomości – to pojęcie bardzo wieloznaczne, kryjące w sobie mnogość skojarzeń i konotacji. Wiadomości to pogramy informacyjne, które oglądamy w telewizji, ale również informacje, które możemy przeczytać w gazecie czy Internecie lub usłyszeć w radiu. Sami również tworzymy „krótkie wiadomości tekstowe”, bardziej znane jako popularny sms. Brak jednoznacznej definicji, jednak nikt raczej nie ma problemu ze zrozumieniem tego pojęcia. Mamy do czynienie z wiadomościami z kraju i zza granicy, wiadomościami pogodowymi czy sportowymi. Możemy więc pokusić się o stwierdzenie, że każda informacja uznana za ważną i nową dla danego odbiorcy, może zostać uznana za wiadomość, nawet jeśli już nie jest ona aktualna. „Wiadomość”, to w potocznym rozumieniu, coś, co „jest wiadome”, zostaje podane do ogólnego zrozumienia i przyjęcia. Wiadomości podlegają kategoryzacji: często dzielimy je na dobre i złe, czyli w naszym odczuciu pozytywne lub negatywne. Media chętniej podają wiadomości bulwersujące i poruszające odbiorcę, ponieważ te, mimo negatywnego wydźwięku, cieszą się większym zainteresowaniem.

postheadericon Zalety i wady reklamy radiowej

Reklama jest wszędzie dostępna. Nawet w radiu wielokrotnie słyszymy o jakichś świetnych produktach. Jednakże czy taka reklama spełnia w odpowiedni sposób swoje zadania? Na pewno koszt takiej reklamy jest o wiele niższy niż w przypadku reklamy telewizyjnej. I na pewno czas jej powstania jest stosunkowo krótszy. Jednakże radio jest bardzo często słuchane przez wiele osób. Jedziemy samochodem-słuchamy radia, jesteśmy w pracy- słuchamy radia. Tak więc rzesza odbiorców jest ogromna, z tym, że niewiele osób przykłada uwagę do tego o czym się na danej stacji mówi, bo człowiek skupia się wówczas na innych zadaniach i czynnościach, które musi wykonać. Stacji radiowych jest bardzo dużo, więc pole do popisu jest ogromne. Można dotrzeć do lokalnych stacji, można wybrać te ogólnokrajowe. Z tym, że w przypadku reklam w radiu to nie są one skonkretyzowane. Nie wiadomo do jakiego odbiorcy one mają dotrzeć. Jeśli nawet wsłuchają się w reklamę z radia, to za chwile są zauroczeni jakąś piosenką i o tej reklamie zapominają.