Archive for Czerwiec, 2014

postheadericon Reklama ambientowa

Reklama ambientowa jest to reklama, którą można spotkać dosłownie wszędzie, na przystankach, autobusach, taksówkach czy nawet w szkołach. Chodzi o to, by klienta przyzwyczaić do tej nazwy, do tej marki, do tego produktu. Niejednokrotnie człowiekowi jak tylko pomyśli o jakimś produkcie przychodzi na myśl akurat ten, który mu ciągle towarzyszy, a więc ten, który widzi na co dzień w swoim życiu. Jednakże ten rodzaj reklamy jest rożnie odbierany przez człowieka. Czasami jest tak, że człowiek ma dość tej marki. Jak tylko o niej pomyśli to nie może na nią patrzeć. Człowiek twierdzi, że ma jej dość, nie chce mieć z nią nic więcej do czynienia. Wystarczy, że na co dzień się na nią napatrzy. Jednakże w większości przypadków odnosi taki skutek jaki powinna. Zachęca do kupienia danego produktu, bo jest on znany tej osobie i kojarzy on daną markę. Dlatego też coraz więcej firm stosuje tę formę reklamy, bo raczej przynosi ona wielkie zyski przedsiębiorcom. A właśnie o to każdemu producentowi chodzi

postheadericon Jak zachęcić klienta?

Żeby zachęcić klienta, należy przede wszystkim przekonać jego, że dane produkty i usługi, jakie oferujemy są wysokiej jakości, a ich cena względem oferty jest atrakcyjna. Ludzie bardzo często bazują na opiniach innych. Dlatego warto zadbać o wizerunek przedsiębiorstwa, i tworzonej marki. Wykorzystywane pod reklamę są zazwyczaj media, i nośniki reklamy. W sumie chyba najpopularniejszym medium jest na dzień dzisiejszy telewizja i internet. Telewizja przekazuje reklamę w formie wizualnej. Klient ma okazję nie tylko usłyszeć, czy przeczytać o produkcie lub usłudze, ale również zobaczyć go w sytuacji, kiedy ktoś z niego korzysta. Z pewnością ten sposób działa na odbiorców. Reklama telewizyjna ma jednak jedną wadę, jest dość droga, na co nie może sobie pozwolić wiele małych firm, głównie takich, które dopiero zaczynają działać na rynku. Na drugiej pozycji można umieścić internet. Internet jest wykorzystywany na co dzień, przez wiele milionów użytkowników, w różnych sytuacjach, dlatego też reklama dociera równie szybko i sprawnie, co reklama w radiu, albo w prasie. Chcąc zachęcić klienta do skorzystania z propozycji, musimy przede wszystkim skierować oferta do niego. Reklama jest zawsze kierowana do danej grupy społecznej czy wiekowej.

postheadericon Czym jest reklama podprogowa

Reklama podprogowa została w wielu krajach zakazana bądź ograniczona. Dlaczego? Z czego wynika jej niebezpieczeństwo i dlaczego jej używanie zostało uznane za swego rodzaju granicę możliwości wykorzystania manipulacji w reklamie? Reklama podprogowa to reklama, która w pewnej bądź znacznej mierze opiera się na tak zwanej percepcji podprogowej. Najogólniej rzecz biorąc jest to percepcja, której dokonuje nasz mózg bez udziału naszej świadomości. Czyli te dźwięki bądź obrazy, które trwają zbyt krótko, byśmy zdali sobie sprawę z tego, że się pojawiły. Co jednak nie zmienia faktu, że nasz mózg je wychwycił, zinterpretował i zakwalifikował. Cały problem polega na tym, że skoro nie zdajemy sobie sprawy z odbioru takich informacji, to nie mamy zupełnie wpływu na ich kontrolę. Mało tego – w takim wypadku nasza chęć do kupna tego, a nie innego produktu może wynikać z naszego przypadkowego czy świadomego wyboru, a z informacji, którą gdzieś, kiedyś zanotował nasz umysł. Taka myśl nas przeraża, bo czyni z nas manekiny zahipnotyzowane przez niewiadomo gdzie i kiedy pojawiające się hasła.

postheadericon Różne formy reklamy

Każda jedna reklama przybiera różnego rodzaju formy. Przede wszystkim mamy styczność z reklamami telewizyjnymi. Są to krótkie spoty informujące o danym produkcie trwające od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund. Trafiają one do najszerszej liczby odbiorców. Oczywiście niejednokrotnie wiele osób w trakcie reklamy zaraz wyłącza telewizor, bądź też przełącza na inny kanał, aczkolwiek jest to bardzo rzadkie zachowanie. Wiele osób pozostawia telewizję na reklamie, myśląc, że umila sobie czas oczekiwania na film. Niejednokrotnie także możemy zobaczyć reklamy w gazecie, które są bardzo kolorowe, mają różną wielkość, a także cenę. Oczywiście każdy z nas nie ma dostępu do gazety, dlatego też nie każdy z nas widzi taką reklamę. Można jeszcze wyróżnić banery reklamowe, które są umieszczone w newralgicznych punktach danego miasta, a także afisze, czyli po prostu plakaty. Oczywiście trzeba jeszcze wspomnieć o ulotkach dostarczanych do naszych domów, których po prostu wprost nienawidzimy.

postheadericon Reklama wykorzystuje możliwości Internetu

Internet jest obecnie jednym z najbardziej rozwijających się mediów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na to, by większość swoich działań marketingowych przenieść właśnie do sieci. Przede wszystkim wydaje się być to dużo tańsze niż korzystanie z tradycyjnych form reklamy telewizyjnej czy radiowej. Ponadto reklama internetowa wydaje się być po prostu bardziej skuteczna. Dzieje się tak, ponieważ za pośrednictwem sieci internetowej może ona trafić do ogromnej grupy odbiorców, którzy stanowią potencjalnych klientów danej firmy. Oczywiście najważniejsze jest to, by swoimi działaniami marketingowymi trafić do tych ludzi, którzy mogą być zainteresowani danymi produktami. Temu służyć mają różnego rodzaju narzędzia i strategie marketingowe. Jedną z najpopularniejszych form pozyskiwania nowych klientów za pomocą Internetu jest obecnie pozycjonowanie stron internetowych. Zajmują się tym specjaliści, którzy doskonale znają zasady działania najważniejszych przeglądarek internetowych. Kolejną formą reklamy internetowej jest tak zwany social marketing wykorzystujący serwisy społecznościowe.